•• ESF MAGAZINE ••

Daniël Diges spreekt over zijn verstoorde Spaanse optreden

Posted on: 2 juni 2010

P1080400 by AKOE.Daniël Diges, de Spaanse afgevaardigde naar het Eurovisie Songfestival 2010 heeft in een openbare chatsessie op de site van de Spaanse omroep RTVE gesproken over zijn verstoorde optreden van afgelopen zaterdag. Toen kwam een “fan”, Jimmy Jump, op het podium om te participeren bij zijn lied ‘Algo Pequenito’.

Dankzij deze Jimmy Jump schreef Daniël Diges in zijn drie minuten een stuk songfestivalgeschiedenis. Het Spaanse lied moest opnieuw worden uitgevoerd, want eerder in 1958 met Italië ook het geval was. Diges had bij een overwinning zelfs de primeur kunnen hebben om zijn lied drie keer op één avond op te voeren, maar met de 15de plaats kwam hij daar bij lange na niet bij in de buurt.

“Ik wil de Heer bedanken dat ik al zo lang in showbusiness actief mag zijn, dat ik met dit soort situaties om kan gaan. Er is al zoveel met mij gebeurt, ik zie dit als een test om het beste van mijzelf te laten zien.”

Na afloop van zijn eerste optreden voelde Diges zich “woedend”. Er volgden onmiddelijk vele excuses en hij mocht het optreden overdoen. Toch blijft Diges verbolgen over het feit dat er iemand op het podium kon komen die er niet thuis hoorde: “Ik werd bij de repetities naar mijn accreditatie gevraagd. Dat verbaast mij toch wel. Ik heb nota bene bijna een repetitie gemist omdat ik mijn accreditatie niet bij me had.” 

Toch is de Spaanse zanger blij dat alles met een relatieve sisser is afgelopen: “Ik was toch wel bang, moet ik toegeven. Ik dacht dat het serieuzer was, dan het uiteindelijk bleek te zijn. Gelukkig is er niets gebeurd, dus ik ben blij. Ik wilde mijn lied twee keer zingen en dat heb ik gedaan.”

Bron: RTVE

Plaats een reactie

•• ESF MAGAZINE ••

Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine, met daarin:
  • Algemeen songfestivalnieuws
  • Opinieartikelen
  • Live blogs
  • Columns
  • Interviews
  • En....jóúw bijdrage in de rubriek EUROPINION!
Kritisch, ongebonden en positief!

• COLUMN •

• De val van Dana • ___________________________________

• Door: Dennis van Eersel • Yaron was niet zo gelukkig. Wat was namelijk het geval? Yaron was geboren met een piemeltje, maar was veel liever een meisje geweest. Het is niet dat hij geen gelukkige kindertijd had. De Israelische familie was welliswaar arm, dat klopt. Maar de mama van Yaron ging gewoon extra werken om de muzikale ambities van kleine Yaron te kunnen ondersteunen. De geweldige Ofra Haza opvolgen, daar waren immers nog heel wat muzieklessen voor nodig..........LEES HIER VERDER

___________________________________

• EUROPINION! •

• Blue naar het songfestival: wiens beslissing • ___________________________________

• Door: Alex Wright (Brits) • Ach, Wee, Neen, Oei.... Het zijn slechts een paar uitroepen van de gemideelde Brit die de morele kracht heeft gevonden om een gehele avond Eurovisie Songfestival in de afgelopen dertien jaar uit te zitten. Op twee à drie nummers na, waren we werkelijk dramatisch. 'My Lovely Horse' had een betere kans gehad dan Scooch of Daz Sampson en dat wisten we vooraf al. We wisten het, alleen maakte het ons helemaal..........LEES HIER VERDER

___________________________________

Artikelen met meeste reacties

Archief

juni 2010
M D W D V Z Z
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

• Blog Stats •

  • 38.177 hits